Od štěněte po úspěšného agility závodníka

14.11.2012 23:30

Ve čtvrtek 14.11.2012 jsem se zúčastnila teoretického seminaře "od štěněte po úspěšného agility závodníka", který připravila a vedla Pavla Klučková (https://www.vychovanypes.cz/). I přesto, že Kess už není úplné štěňátko a spoustu věcí týkajících se agility již umí, čekala jsem, že se na semináři dozvím spoustu nových věcí. A taky že ano, uvědomila jsem si co jsme zapomněli nacvičit, kde jsem udělala chyby a co je třeba ještě doučit.

 

Nejdůležitější poznatky pro začátek, které si chci vrýt do paměti jsou:

Přemýšlej - plánuj - dělej - hodnoť
Práce = hra a hra = práce
Cíl bez plánu je pouhá touha.

 

Podrobně jsme si probrali 10 základních životních dovedností, které se má štěňátko naučit. A byla jsem příjemně překvapena, že všechny si uvědomuji a většinu jich i zvládáme, ale také mi došlo, že pár z nich bychom si měli více upevnit (přivolávačské hry, hry s klecí) a jednu naučit úplně (relaxovaní i v rušném prostředí). 

 

Dalším bodem bylo probrání různých dovedností v časovém měřítku. I když nám dovednosti úplně časově nesedí a na parkur jsme se dostali poměrně brzy (8 měsíců) většinu jsme pěkně zvládli. Ale i tak jsem objevila mnoho věcí na kterých jsme mohli začít pracovat už dávno, ale nezačli, přece jen času máme dost. =;o) Ale zima je dlouhá, tak se nám na tom snad povede trochu zapracovat. Hlavně potřebujeme nacvičit:

  • 2on2off
  • sbíhané áčko
  • houpačku (bouchání se skateboardem)
  • upevnit povely "volno" a "hledej"
  • slalom (alespoň ho konečně pořídit)
  • Its yer choice

 

A pár mouder na závěr:
"Je třeba mít pod kontrolou psa nebo prostředí."
"Problém neřeším na parkuru."

 

Ze semináře jsem si odnesla opravdu mnoho poznatků a doufám, že se nám podaří naše nedostatky brzy opravit.

 

Chtěla jsem jako ilustrační fotku přiložit Kessky fotku z agi, ale zjistila jsem, že žádnou nemám. =:oD Takže si píši: "Nafotit fotky z agi." =:oD

Komentáře

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.

Přidat nový příspěvek